شناسهٔ خبر: 24469 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره راه و شهرسازی جنوب استان کرمان خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی خاکریزی و زیرسازی محورهای روستایی ساردوئیه

راهسازی مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره راه و شهرسازی جنوب استان کرمان از آغاز عملیات اجرایی خاکریزی و زیرسازی محورهای روستایی ساردوئیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی جنوب استان کرمان،‌ عباس ثمره مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره راه و شهرسازی جنوب استان کرمان گفت: با هدف ایجاد بستر مناسب راه‌های ارتباطی و تردد آسان و ایمن، عملیات خاکریزی و زیر سازی تعدادی از محورهای روستایی ساردوئیه آغاز شد از جمله این محورها دامنه –خاردان به طول ۱۵ کیلومتر است که با ساخت آن روستاهای دامنه ،خاردان، کشکوئیه و باغ ابراهیم که جمعیتی بالغ بر ۲۰۰۰ خانوار را تحت پوشش قرار داده است و تاکنون ۵/۴ کیلومتر از محور آسفالت شده است.

وی همچنین از آغاز عملیات خاکریزی و زیرسازی محور فراش، قلاطوئیه به طول ۶ کیلومتر و محور باب کرفس به طول ۵ کیلومتر که جمعیتی بالغ بر ۲۷۰ خانوار را تحت پوشش قرار داده، خبر داد.

گفتنی است راه‌های روستایی مذکور دارای کیفیت نامناسب بوده به نحوی که عبور و مرور اهالی روستائیان را به مرکز بخش با مشکلات جدی مواجه می‌کرد که با اجرای این عملیات باعث تسهیل عبور و مرور اهالی روستائیان می‌شود. 

وی از تعریض و بهسازی محور مظفر آباد به طول ۶ کیلومتر خبر داد و بیان کرد: محور مذکور راه ارتباطی شهرستان رودبار جنوب و ۹ روستایی که دارای ۴۵۰ خانوار روستایی است را به شهرستان کهنوج به طول ۳۰ کیلومتر نزدیک‌تر می‌کند. همچنین توسعه و بهسازی راه‌های روستایی را عاملی برای ماندگاری روستاییان در روستاها و تسهیل جهت خدمت رسانی سایر سازمان‌ها و ادارات در این مناطق خواهد شد عنوان کرد.

نظر شما